måndag 11 maj 2009

Och avslutas med söndag.

Det var trötta tjejer vi fick väcka på söndagsmorgonen, samling 10:15 för avfärd mot Katrineholm. Jag stannade hemma med trött Plura och högar med tvätt. Skönt för tjejerna att umgås med pappsen, skönt för mig att slippa stå och huttra i snålblåsten i Katrineholm. Jag och Plura (nåja) slängde i tvätt direkt, åt frukost och la oss i soffan och kollade på dokumentärer. Dagen gick, solen bröt fram. 4 maskiner med tvätt fick jag avklarat samt 3 IKEA påsar med ren tvätt veks och las in i garderober. Tjejerna spelade 2-2 mot Katrineholm och var mycket nöjda, pappsen hade hade med korvtermos och serverade korv med bröd i bakluckan efter matchen.

På eftermiddagen handlade jag och J inför kvällens middag, räkor till J, bakpotatis m skagen röra till mig, potatisgratäng och kött till grabbsen och ungarna. Härligt att vi kan plocka ihop lite av varje så alla blir nöjda. Ännu en grillmiddag med Nilssons, som alltid lika roligt och mysigt, alla åt så vi var runda efteråt.
Efter maten drog makarna på innebandy, J tog en promenad med hundarna, barnen lekte dagmamma, jag läste söndagstidningarna och surfade. Klockan 20:00 bänkade vi oss framför Wipeout i sällskap med rabrberpaj och vaniljsås.

Om vi var trötta sen? Jomenvisst. Men jävligt mätta och nöjda.
Helgens plan: egna hästar till mig och J. Nu är vi snart där. He he.

Inga kommentarer: