måndag 11 februari 2008

1½ dygn

Jag är sjukt röksugen men tänker inte ge efter. Jag hatar det här suget i magen och jag är flera gånger på väg ut, ut och tända men sen kommer jag ihåg och alla minuter tänker jag på nästa, nästa cig, nästa inhalering och sen minns jag att nej just det, jag ska ju inte röka, så tar jag en snus istället, en liten minicatch men den svider, min mun vill inte snusa.
Jag har huvudvärk och känner mig lite ledsen idag, känns som om jag inte har fått äta eller sova.
Jag vet att det ska vara så här men det är inte kul.

21 februari ska jag till vårdcentralen och få medicin och uppeppande samtal. Bara att få prata med sköterskan i telefon gav mig pepp, hon var så GLAD för min skull och HÅLL UT, det blir bättre och HEJA HEJA. Hon känner inte ens mig.

Jag hatar hatar hatar det här, jag vill röka, jag vill jag vill men jag ska inte.
Jag vill även kunna springa till tåget utan att dö, fatta om man dör där på perrongen, ansiktet rakt ner i den skitiga asfalten och alla hålögda Byhåla resenärer som blänger.

Har jag sagt att jag luktar gott? Vansinnigt gott. Rök luktar bajs. Se där, nu ler jag. Vi får hjälpas åt, ni och jag, att hitta bra saker mitt i allt detta elände, för jag ska just skiljas från en partner som jag har haft i 23 år.
Häng med på skiljsmässoresan nu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bravo bruden,

Bara att komma på tanken att sluta röka, du kommer klara det galant.

Kram
HEJA HEJA
L

Vanliga mamman sa...

Vet inte om jag ska tacka eller gråta, se mitt inlägg från idag. Försöker verkligen hitta andra vägar men har ju inget att belöna mig med, tror att det är det värsta, har inget att se fram emot, förut hade man alltid nästa cig :(

Anonym sa...

det brukar bli så i början ...svårt att släppa något som man haft som tröst och till glädje i så många år. En cigg goda vänner och ett glas vin vad kan vara bättre ?

/din vän L

Vanliga mamman sa...

ja precis, jag är ju inte sååå intresserad av godis eller choklad heller så jag har inget att byta mot :)