torsdag 7 februari 2008

Tycka

Man ska tycka så mycket. Ha en åsikt om allt. Det gör jag men jag orkar egentligen inte. Just nu är jag slö, slapp och likgiltig. För det är egentligen väldigt lite som påverkar mig personligen. Men ok, lite kan jag tycka.

Valet i USA: jag vill att Obama vinner men tror inte att det blir så. Demokraterna har målat in sig i ett hörn med Obama och Hilton, många är så konservativa att de inte klarar av varken en kvinna eller en svart som president så dom kommer att rösta på Republikanerna istället.
Den kommentaren snodde jag rakt av från en amerikan som interjuvades i DN igår, han beskrev precis vad jag tyckte.

Vädret: är skit och ja, we had it coming. Allt har att göra med klimathotet men jag känner mig kluven för jag vill ha sol och värme, fast jag vet att det beror på klimathotet. Jag är en hems människa.

Mode och heminredning: ledsen, men jag är helt ointresserad.

Betyg tidigare i svenska skolor: varför inte? Det daltas alldeles för mycket i de svenska skolorna, det är ingen jävla lek där ute i verkligheten.

Det är allt jag hade att tycka till om idag.
Jo, förresten, missa inte nya serien Tudors som började igår på SVT, en såpa om 1500 talets england. Helt fantastisk. Och sexig.

Inga kommentarer: