måndag 18 februari 2008

Melodifuckingfestival.

Jag kan inte låta bli att titta fast jag blir lika irriterad över bidragen varje år. Men det går inte att missa Luuk, han är helt perfekt och det bästa var i lördags när han skulle interjuva LaCarola innan resultaten och hon divade om att jag är carola och Luuk svarade att och du tror du går direkt till final och sen bara tjong! så röstade Sverige rätt för en jävla gångs skull! Ner med LaCarola i orkesterdiket ba liksom! Guuud vad jag skrattade! Helt underbart!

Jag gillar Carolas röst men klarar inte av att se henne eller höra henne prata, hon är den mest inskränkte, korkade och diviga människa Sverige har och det kan omöjligen vara så att vi svenskar anser att hon är den mest begåvade inom musikbranschen, inte kan det vara så illa? Jag avskyr det faktum att Sverige har henne som måttstock, att artister ska upp till hennes nivå för hon har ju knappast gjort något nyskapande de senaste åren? Hon är en diva som har skapat en sfär runt om sig som vi, av någon anledning, anser vara det bästa man kan bli i Sverige och det är patetiskt.
Tänk om hon bara hade sjungit och sedan hållt käft, då hade jag kanske kunnat köpa en skiva men i dagsläget äger jag ingen och så får det bli.

För övrig är jag kär i Björn Gustavsson som har fått äran att ha hand om pausunderhållningen i Melodifestivalen. Det är helt ok, min man är lika kär han. Björns ansiktsuttryck när han svischar iväg i sitt "sväva" nummer i lördags kommer jag att skratta åt länge, länge, länge.
Nu fanns inte det klippet på youtube, än, men håll till godo med hans bidrag med temat kärlek.
Titta och njut.

Förresten höll jag på bröderna Brumundal i lördags, jag är en sucker på disco.

Inga kommentarer: