onsdag 13 februari 2008

Failure

Jag bär på en hemlighet.
Det är vad jag tänker när jag går ut från Statoil imorse, ungerfär kvart över 7.
I ren frustration köper jag ett paket cigaretter, åker hem, tänder en och inhalerar. Blir alldeles snurrig. Istället för att fira 3 dagar utan cig står jag på trappan (som 1000 gånger förr) och för varje inhalering tänker jag att jag är ett sånt misslyckande.
Efter gårdagens krig med maken OCH med Mellan (efter medicinen gått ur kroppen) drar jag som ett mantra i mitt huvud att jagvillrökajagvillrökajagvillröka det är allt jag vill, jag har ont i magen av suget och jag kan inte tänka på NÅGOT annat.

Jag har fått tid den 21a februari hos husläkaren men hur ska jag hantera det här fram tills dess? Jag snusar och snusar men det svider i munnen och allt känns helt jävla meningslöst.

Nu har jag rökt 2 cig idag. 2 misslyckanden inom loppet av 2 timmar. Resten av dagen ska bli en bra dag.

Inga kommentarer: