måndag 25 februari 2008

Åh hej och hå.

Hej alla kära läsare. Ni är inte många men en trogen klick. Välkomna tillbaka efter helgen. Som vanligt har jag inte suttit en minut vid datorn utan har roat mig med att
- städa Lillas rum. Lilla är en samlare. Det tog 3 timmar och en stooor sopsäck innan vi såg ljuset. Lilla fick inte vara med för då kastas ingenting.
- ätit middag med svåger och hans sambo och 2 barn som är 2½ och 7 månader och det var hur trevligt som helst men jag är ändå nöjd när jag åker därifrån, inget sug i bebistarmen här inte, been there, done that.
- haft kalas för Mellan som fyllde nio igår, buhuuu, jag blir så sentimental, tänk att det var 9 år sedan vi körde i ilfart i snöstorm! till BB. Stormen var ett tecken på vad som skulle komma ha ha. Mellan var den mest exemplariska, härligaste förlossningen alla de 3 barna, jag kan längta efter att få uppleva hennes, bara hennes, en gång till. De andra två förlossningarna kan jag gladeligen sudda ut ur minnet. Mellan var sååå vacker med svart hår, go och trind. Hon är fortfarande vacker vår Mellan, både på utsidan och insidan.
Alla kom på kalaset, till och med makens farmor och farfar satte sig i bilen på morgonen och bilade från Dalarna ner till oss! Crazy 80 åringar säger jag, men det var kul!
Mellan blev överöst med presenter, hon somnade så nöjd, lycklig och tillfreds.
- vi hann med söndagsmiddag med J&J oxå, supertack för det J, det är så lyxigt att slippa laga middagsmat efter man har haft kalas.

För övrigt skiner solen idag och det gör mig varm ända in i själen.

Inga kommentarer: