torsdag 21 februari 2008

Okidoki

Torsdagsmorgon. Ingen vacker klang i det. Skjutsar barn till skolan. Sopsorterar. Har en nytvättad mössa på huvvet, den enda som är tvättad på mig. Hasar i mjukisbrallor. Himlen är grå. Det är tyst i mitt hus. Diskbänken är ren. Tvättmaskinen snurrar, det gör den alltid, 24/7. Ändå tar det aldrig slut i korgarna. Hallen är fri från grus, Mellan fick ett ryck igår som varade i en timme, hon sorterade skohyllan, hängde mina jackor brevid varandra, pappas brevid. Dammsög och skakade mattan. La in vantar och mössor i lådorna istället för på golvet brevid.
Oombedd alltså. Hon fyller år på söndag och är så spänd för sitt kalas. Igår skrev hon upp alla som ska komma på en lista och ringde runt och bjöd in. Hon vill ha mjukiskläder, en liten stereo och en nintendo? Tror jag, Sån där man spelar på i handen. Hon ska få allt. Allt detta och månen ska jag ge henne. När jag ändå håller på ska jag även ta ner stjärnorna åt henne och samla solsken på burk och bevara hennes nackdoft i en liten metallask.
KlickKlick låter tangenterna nu. Halv tio ska jag till vårdcentralen och få piller som hjälper mot röksuget, än finns hoppet kvar. Ni kommer få rapporter om det. Häng gärna på, haka med, sluta ni också. Så kan vi stöta och blöta här, biverkningar eller glada verkningar.
Men nu! Nu vill jag veta, vilka ni är. Skriv en rad, det gör inte ont, jag lovar. Bara säg hej. Känns ensamt här i sajberspejs.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag finns här, jag läser dig varje dag, om du skriver.

/Kram L

Jag hejar fortfarande på att du ska sluta

Anonym sa...

Jag finns här också, jag kollar varje dag om det kommit något nytt.
Håller tummarna för att du ska klara av att övervinna röksuget.
Har till och med börjat med en egen blogg pga din....
/Kram C

Anonym sa...

Å så e det jag, jag vet att du komer att klara detta, få är ju så envisa som du!
P&K J

Anonym sa...

Hej hej

Hejar på dig, ska också sluta den 1:a Mars, utan medicin, har redan lite ångest.. men men, bättre ha ångest utan rök än ångest pga rök

kramis/sari