tisdag 22 april 2008

Guten morgen

Jag läste tyska i sjuan, i en termin.
Sen bytte jag till Ord, Ljud & Bild som det hette då, fick en femma i det. Himla kul ämne, man jobbade med film, teckning, målning, reklam, allt möjligt.
Tyskan var ful, läraren var helt kokkobello, tyskan var alldeles för tråkig.

Iallafall.
Igår blev det stekt falukorv med mos gjord på mandelpotatis samt spenat med lite smör, salt, peppar och muskotnöt. Himla gott. Man behöver inte göra det tråkigare än det är.
Efter det ridlektion, uteritt, massor med töltande och jag och "min" häst gjorde så bra ifrån oss att vi fick superberöm. Kvällen var bedövande vacker med solnedgång över åkrarna och värme i luften.
Somnade med Pluras bok på bröstet och oborstade tänder.

Nu: telefonmöte i 3 timmar. Gissa om jag är lycklig.

Inga kommentarer: