fredag 18 april 2008

Var är Skugges man?

Jag kan inte låta bli att undra.
Läste nånstans för länge sen att hennes man har valt att helt stå utanför rampljuset och det kan man respektera.
Men...finns han?
Jag menar, Skugge propagerar för jämställdhet, att alla ska göra lika, att kvinnor ska kunna jobba och göra karriär och ändå ha barn osv osv, ni hajar. Inga konstigheter där inte.
Skugge
- handlar mat och lagar den, väcker, klär på, matar och kör barn till dagmamma, städar, dekorerar, inreder och roddar renoveringar, vakar på sjuknätter, besöker doktor/bvc/tandläkare, roddar för kalas och presentinköp, badar, läser god natt saga och nattar...
Ni ser ju..DET BLIR JU INGET ÖVER!!!!!! Vad 17 gör mannen?
Plussa på allt jobb hon gör så fattar man ju varför hon har magsår. Men iallafall, om man ser på hem och barn, hon gör ju allt! Och det är väl helt ok, om man lever själv vill säga.
Jag tror inte det finns någon man, det är min slutsats.
Och om det finns en, så måste han ha världens minsta talan i sitt eget hem eller så är han världens största knöl som glider iväg till sitt jobb, kommer hem, öppnar en öl, läser tidningen, kollar på sporten och går och lägger sig. För han har fan i mig inga uppgifter att fylla där hemma inte.
Skugge är ett praktexempel på hur kvinnor tar befäl över hus, hem, barn, matlagning, skola och uppfostran. Kallas det för jämlikhet?

Inga kommentarer: