måndag 14 september 2009

Hippa!

I slutet av september ska älskade M gifta sig.
M och jag go way back he he, vi bodde 50 meter från varandra från 4 års ålder, gick lekis, grundskolan och högstadiet tillsammans. Såg samma filmer, lyssnade på samma musik, hade samma kompisgäng, hatade samma lärare och började tjuvröka tillsammans.
Vi delade första fyllan, första folkparken besöket och första sexet. Ja ja, inte tillsammans fattar ni väl men detaljerna delade vi med varandra.
M och jag kan dra repliker från filmer som vi såg på 80 talet och fortfarande skrattar vi hejdlöst.
M och jag levde samtidigt i destruktiva förhållanden, M är gudmor åt Stora och Mellan och det spelar ingen roll om vi inte ses på ett halvår, vi kan varann lika bra ändå. Till M kan jag maila och berätta de senaste 3 månadernas händelser och hon blir inte grinig och undrar varför vi inte ses. M vet.
Jag kan göra M fullkomligt vansinnig när jag pratar för högt, för fort och avbryter alla andra eller rättar hennes felstavningar eller felaktiga ord. GALEN blir hon.
Men M kan inte göra mig arg. Hon är nog den enda människan i världen som inte kan göra mig arg. Irriterad kan jag bli på henne, allra mest över hennes kontrollbehov och förmåga att ta på sig alla andras bördor och inte vara snäll mot sig själv.

Ialla fall, i lördags hade vi möhippa för M och det blev ännu bättre, roliga och galnare än jag hade förväntat mig. Man kan kort sammanfatta hippan med några viktiga ord.
Rullskridskor. Gulddräkt. Champagne. Afrikansk dans. Picnic. Vin. Silversmide. Middag. Vin. Shyssta schivor. Doobidoo. Galet. Dans.Vin.
Ja det var nog allt.

Igår var jag bakfull som en örn, vaknade hemma hos L vilket var mysigt, sitta och äta frukost tillsammans och skvallra om gårdagen. På eftermiddagen släpade jag mig ner till stallet och red Byr och bara det var en upplevelse men det jag egentligen ville komma till är, att det blir en sjuhelvetes resa på M's bröllop. Var vi galna i lördags kommer vi vara WICKED då.
Så passa er.

Inga kommentarer: