måndag 7 september 2009

Summering.

Å hejsan hoppsan och shit vad tiden går.
Känns som om det bara blir rapporter på den här bloggen, det här gjorde jag i helgen och det här ska jag göra i veckan men fasiken jag hinner verkligen inte sitta ner och analysera och fundera och lika bra är väl det, man får mycket gjort om man är igång och inte tänker efter så mycket.

Fredag till söndag kan summeras med
manikyr som jag pajade på väg tillbaka till bilen, superbra jobbat av mig, fredagsmys med hemgjord pizza och Brokeback Mountain som är så sjukt vacker och bra, till Pluras uppfödare och köpa hundmat och dricka kaffe och skvallra i deras kök, stallet flera timmar, drog tråd till nya hagar, Plura sprang lös i flera timmar - LYCKA - flytta hästarna till ny hage (här börjar mina revben skrika och efter ett; även min rygg) till mamma för middag med bror o fru som var på snabbvisit utan barn (ok, ett i magen hade de ju med sig) sedan förbi stallet igen för att Mellan skulle köra hem sexhjulingen till Nilssons, raskt hem och bänkade oss framför matchen med kall öl i handen för att sedan kliva upp tidigt på söndagen för att baka inför tjejernas match, jag och J ansvarade för cafeterian och tjejerna spelade GRYMT och vann med 4-1 och sen var det bara att bege sig till den årliga cupen i byn, maken var med as usual med sitt lag, de gick inte till final men spelade bra och solen sken, babblade med en massa kända och okända, hann ligga 30 minuter med skrikande rygg på soffan innan stallet IGEN, mätte och stolpade upp ny corall och kan ju inte låta bli utan låter Byr testa den, går naturligtvis kanonbra men låter J ta över för nu vrålar ryggen och rävbenen och vid 19 ger jag upp, åker hem och maken har gjort pyttipanna och jag tar två Citodon och lägger mig på soffan, kommer nästan inte upp ur den, borstar mina tänder, går och lägger mig och är JÄVLIGT TRÖTT på att ha ont men sen sover jag gott och imorse var det tyst i kroppen och man kanske skulle rida ikväll?

Typ så.

Inga kommentarer: