måndag 28 september 2009

Jag ska.

Jag ska, jag ska.
Händer altör ofta att jag hamnar i jag-ska fällan, alla dessa saker jag ska göra men som aldrig blir av.
I helgen blev det av en massa saker.
Finaste svägerskan kom med finaste bebisarna ever, bodde hos oss så att vi fick njuta massor. Middag med svärisar, svägerskan och svågern på fredagen, svärisar renoverar kök och är så tacksamma att bjuda på mat. Mycket prat och skratt och utvälta saftglas, just a ordinary friday dinner, me like!
Lördagen avr dagen D för finaste M. J kom (finaste J of course) och hjälpte mig med håret, blev så fin!
Bröllopet var så vackert, kort och kärleksfullt och festen därefter var som en bröllopsfest ska vara - fantastiskt kul.

Så massor med kärlek hela helgen.
Men med söndagens baksmälla rullade några mörka moln in på min himmel.
Två fina människor nära mig mår dåligt. Den ena är ung och behöver stöttning på vägen till vuxenlivet.
Den andra är vuxen men med problem större än hon nånsin kan förstå och i brist på självinsikt helt okontaktbar i försök till hjälp.
Prioriterar det jag kan och hjälper Stora som behöver oss, som alltid, mer än nånsin.

Nåväl.
Måndag, ny vecka. Maken bortrest till onsdag kväll. Ska hinna med barnen, hunden, middagar, tvätten, städning, hästen, stallet, jobbet you name it. Saknar honom redan.
Jag ska.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vad bra du är!

Vanliga mamman sa...

Anonym: om du inte lämnar namn kan jag inte pössa dig :)