fredag 4 september 2009

Veckan är slut.

Nu är det fredag hörrni och det är ju alldeles underbart.
Helgen är som vanligt fullbokad med trevligheter som till exempel kräftor med Nilssons på lördag!

Igår var Stora på samtal på BUP och jag blir så glad å hans vägnar för han trivs så bra med sin "samtalare" och han är så klok min Stora att det är inte sant. Det är ett rent nöje att hämta honom efteråt för vi har så trevliga, vettiga samtal i bilen. Bilen! Alla tonårsföräldrars räddning, sätt ungen brevid och bara kör man kan/behöver ju inte titta på varandra utan kan prata om ditten oc datten och ungen märker att de har en för sig själv och pratar som aldrig förr.
Nu har han fokus inställt på att plugga till kock på fartyg OH YES vad vi gillar detta så idag har jag tagit reda på intagningspoäng osv osv samt att skolan endast finns i Göteborg eller Helsingborg men han säger via sms att SATSA! så nog kan han tänka sig att flytta 3 år och plugga. Min fina, vackra, sköra, starka Stora.

Lilla står utanför skolan och väntar på farmor, det är dags för den årliga shoppingen som hon åker på med farmor, en eftermiddag, bara dom 2, sen är det Mellans tur, farmor SKÄMMER BORT DOM och det är alldeles underbart för de är så värda det och vi, vi bara köper vettiga saker som kan användas men farmor låter dom köpa allt det vackra som man blir glad i hjärtat av. Men farmor är sen så Lilla messar att det är läskigt, att vara lämnad själv är hemskt och tänk om HON INTE KOMMER men frid och fröjd, farmor kommer och lugnet återställs.

Mellan tar hem en kompis och känner jag dem rätt så tittar dom just nu på Kvarteret Skatan, köpte boxen härom dagen och bara tanken på att Mellan tar hem en kompis som om det vore det enklaste i världen, bara det gör mig varm i magen.

Själv ska jag åka på manikyr och sen hem och göra fredag. Puss på er.

Inga kommentarer: