tisdag 15 september 2009

Kvällsamtal med Plura.

Självklart har jag snott idén från Alex Schulmans eminenta blogg, där han, om vi har tur, varje dag skriver ner underbara dialoger med sötaste dottern, Charlie. Det som är bra ska man sno har jag bestämt mig för.

Jag: Go kväll Pluris...
Plura: Mmm.
Jag: Hur har dagen varit?
Plura: Strålande. Det är kvällen som är problemet.
Jag: Tråkigt att höra. Något jag kan hjälpa dig med?
Plura: Vad tror du?
Jag: Hmm, ingen aning? Behöver du gå ut och kissa en sista gång?
Plura: Nej.
Jag: Då vet jag faktiskt inte.
Plura: Ta en titt på mig.
Jag: Ja?
Plura: Du ser inget ovanligt?
Jag: Neeeej, faktiskt inte?
Plura: Är du helt dum i huvudet? Är du full?
Jag: Nu tycker jag att du är otrevlig. Jag antar att du syftar på tratten runt ditt huvud?
Plura: Preeeciiis. Du är ett geni.
Jag: Om du bara gav fan i att klia dig på ditt fukteksem hela tiden, vi får ju fanimig inte sova på nätterna och det är äckligt! Äckligt! Det varar ju!
Plura: Ja ja, lugna ner dig. Nu vet jag vad du tycker. Ta av den här jävla parabolen nu så lovar jag att inte klia inatt. Deal?
Jag: Tror du jag är dum i huvudet?
Plura: Ja.
Jag: God natt. Sov gott.
Plura: Jag kanske blir Cujo inatt. Anfaller er.
Jag: Tror jag inte. Tratten kommer att ta emot, du kan ju för fan inte gå förbi en vägg förren du fastnar.
Plura: ...

....

....

Jag: Du?
Plura: Mmmm?
Jag: Vilka kanaler får du in?
....

Inga kommentarer: