måndag 7 september 2009

Nöff!

Ha ha ha ha.
Svininfluensan. Fläskhostan.
Eller det bästa - baconfeber!
Hör de ni! BACONFEBER!
Sanslöst.

Om jag ororar mig? Nej, det gör jag inte.
Varför jag inte oroar mig? För att det är inget jag kan påverka. Får vi den så får vi den. Jag tror stenhårt att allt är bestämt av ödet och att allt har en mening, på något sätt.
Självklart har jag handsprit stående på toan och på jobbet, jag är ju inte dum i huvudet men jag lägger ingen energi på att fundera på om VI KOMMER ATT GÅ UNDER av detta för jag kan ju inte påverka det.

Om jag ska vaccinera mig? Är du inte klok? Aldrig i hela mitt liv och INGEN av mina ungar ska få ta i vaccinet med tång.
För några månader sedan fanns inte ens influensan som nu däckar människor till höger och vänster runt om på jorden. Och redan IDAG har de uppfunnit ett vaccin mot den! Får ni ihop det? Det har aldrig gått att bota något med medicin som orsakas av virus, vad jag vet och hur kan de hitta på ett skydd mot något så snabbt när de inte ens visste att det fanns för bara ett litet litet tag sedan? INGEN vet egentligen vad som finns i vaccinet och hur det påverkar oss i det långa loppet.

Om folk tog till sig de GAMLA VANLIGA RÅDEN i influensatider skulle detta sluta mycket trevligare. Det är inte så svårt:
- nys i armvecket
- peta inte i näsan
- TVÄTTA HÄNDERNA efter toabesök
- STANNA HEMMA när du är sjuk, även om det tar en vecka och du då inte får råd med den där chica väskan, stanna för helvete hemma och smitta inte andra.

Så det så.

Inga kommentarer: