fredag 4 januari 2008

Le Big Day

Idag började Mellan med medicinen.
Hon startar med Concerta, 18mg. Vi börjar med lite och siktar stort, ungefär.
Medicinen verkar 12 timmar i kroppen så det blev till att ställa klockan till 08:00, jag ville liksom inte låta henne sova för länge o sedan ha med i kroppen till 22:00 på kvällen nä nä, lite planering tack.
Hon är spänd inför detta, hon har fått veta att ev. biverkningar kan vara ont i huvudet, ont i magen, illamående bl.a. Mellan HATAR ont i magen och illamående och eftersom hon är en katastroftänkande person så målade hon upp bilden om hur hon kaskadkräker varje gång hon tar tabletten, som förresten är pytte pytte liten.
Så kommer det inte bli, har jag bestämt.

Så nu kommer det att bli lite svajigt de närmsta veckorna, hur mår hon, vad gör hon, verkar medicinen bla bla bla men vi gör detta för att hon ska få sinnesro och för att vi ska få sinnesro men jag hoppas och håller tummarna att vår Mellan inte ska försvinna och bara bli en tråkig tyst unge som inte gör några bus för då slutar vi.
Ungefär så.

Idag åker Mellan med kompis till badhus hela dagen och jag och Lilla ska ut med 2 islandshästar på långtur så ikväll kommer jag att ha måånga pluspoäng på mammakontot OCH mitt eget konto eftersom det är lika kul för mig som för Lilla att rida. Som tack för att vi fick låna hästar åkte jag till stallet igår kväll och mockade och det är helt sanslöst hur kul och SKÖNT det var i kroppen och jag inser att jag måste skaffa en häst igen på något sätt för jag blir alldeles mjuk inombords när jag kommer till ett stall och jag sover gott och vaknar på bra humör så det sitter i, liksom. Jag saknar det så sjukt mycket.
Förresten sågjag "American Gangster" igår med Denzel Washington (me löv) och Russel Crowe och den bör ni se, micket bra film. Om ni inte gillar lööv filmer eller roliga komedier bättre, då ska ni inte se denna. Jag gör ju inte det så..ja ja, ni fattar.

Inga kommentarer: