måndag 7 januari 2008

Litet barn.

Vi har en 2½ åring hemma hos oss idag. Han kom kl 08:00 och han är så go att jag vill äta upp honom. Till frukost fick han risgrynsgröt med sirap, för varje sked lät han: mmmmmm....
Hans föräldrar (svåger o dam) låter honom inte äta något alls med socker i. Men det låter jag. Jag är en hopplös barnvakt.
Nu ligger han på vårt köksgolv med Mellan och ritar. Med tuschpennor.
Barn ska göra saker. Mina barn har alltid fått ha saxar, tuschpennor och lim, bara de kan hålla i det ordentligt. Naturligtvis har jag suttit med.
Resultatet är att de är värsta kungarna inom pyssel.
Jag blir lite förbrydd över att ha en liten nisse i vårt hem, det var så läääänge sen.
Min minsta nisse sitter på datorn och spelar hästspel, hon är helt manisk, hon har samlat tillräckligt med poäng på spelet för att köpa en D-ponny. Snart måste jag be henne lämna datorn, hon har suttit hela förmiddagen.
Vädret suger. Vi gjorde en snögubbe igår men imorse hade han halshuggits.

Jag har fortfarande inte fattat att barnen somnade så lätt igår. Underbart.

Så tittar jag på lilla nissen igen och jag saknar faktiskt inte en liten. Det var nog vårt sista barn jag klämde ut den där heta sommardagen, 4 juli, 2000. Amen.

Inga kommentarer: