onsdag 2 januari 2008

2008

Nu är det 2008 som ni redan vet, hoppas jag, annars är ni dumma i huvvet om ni har missat det eller så ligger ni i koma och vet inte om det därför och då ber jag om ursäkt.
Vi firade av med deijlig middag hos J&J som inte är en restaurang men man kan nästan tro det, eller inte, för vi var 6 vuxna, alla snygga och trevliga, 4 barn, varav en med ADHD men hon höll sig på mattan och var riktigt riktigt trevlig. Och glad. Sen hade vi 3 keliga katter och 3 hundar varav en var så kåt (löpte) att vi inte visste var vi skulle ta vägen fast som tur var hade hon blöja på sig så vi slapp se hennes muff som var helt enorm!
Ok vi åt och drack och åt lite till och sen spelade vi spel och det var hysteriskt, vi spelade Lika par leka bäst och jag och maken vann! Mellan läste vissa frågor och jag trodde jag skulle gå av på mitten när hon läste: "Har du använt mass..mass.. massa-gas-stav, mamma vad är deeet?"
Alla barnen var vakna heeela natten, männen i våra liv hade riggat fyverkerier på en kulle så mitt i natten stod vi där med barnen påbylsade och oade och ojade oss över de vackra stjärnorna som vi skickade upp mot himlen.
En alldeles, alldeles helskön kväll.
Dagen efter sov vi till 12:15. En alldeles, alldeles helskön dag.

Idag: IKEA med 200 000 andra sura människor, inhandlade ny bäddmadrass så nu ska jag slippa min onda rygg och varsin garderob till tjejerna så nu ska jag och maken få ha vår stora garderob bara vi, guuud så skönt. Hur skönt som helst att de har börjat med självscannings kassor på IKEA! Ha ha! Jag är värsta kassörskan ju!

Imorgon: stor dag, medicinering påbörjas för mellan. Läkaren och sedan ska vi på BUP för att interjuvas för föräldrautbildning.

Inga kommentarer: