onsdag 2 januari 2008

Mina vuxenpoäng

Detta snodde jag direkt av Martina Haag.

Jag heter: Vanliga Mamman och kallas Mamma eller duuuu
Stjärntecken: Vattuman.
Jag kommer från: Södertälje men bor nu på landet, i en liten håååla.
Jag har: 3 barn och en man.
Jag har: inga djur för mannen i mitt liv är allergisk men jag vill, jag vill ha HÄST!
Jag jobbar som: VD assistent. Det låter finare än det är.
På fritiden brukar jag: rida islandshäst, men alldeles för sällan, läsa många böcker.
För att stilla mitt dåliga samvete: jag ska börja källsortera den 7 januari sen kommer jag aldrig att ha dåligt samvete...
Jag har slutat: ringa kompisar man har vuxit ifrån
och börjat: fokusera på dom jag tycker om...
Om fem år tror jag att jag: har en häst, på nåt sätt, njuter av att mina barn är så stora och duktiga.
Om jag vann fem miljoner skulle jag: betala lån, resa, ge till mina närmaste.
Jag skulle vilja vara bäst i världen på: att roa folk.
Jag hade velat uppfinna: penicillinet
Ett pinsamt minne: det sker flera gånger i veckan, jag orkar inte bry mig längre...
Jag blir glad av: min familj, solen och god mat.
Jag blir förbannad om: alla barnen vaknar på dåligt humör och inte ger dagen en chans.
Jag samlar på: samla? Damm?
Saker jag är stolt över: mina barn.
Yrken jag kan tänka mig: Författare. Kassörska på ICA. Hjärnkirurg.
Personer jag inte klarar av: Dryga, obstinata och tråkiga lagom människor.
Gillar inte:Mycket, men jobbar på att inte tänka på såna saker..
FAVORIT
...... maträtt: italienskt
... grogg: margherita
... glass: gillar inte glass,
... bil: eh? den ska rulla
... land: USA
... lögn: (att höra), nej då du ser inte det minsta tjock ut i den, du är skitsnygg
.... tv-serie: Entourage, Big Love, Mia och Klara
.... film: Man on Fire
.... tidning: DN
.... plagg: jeans
..,.favoritbarnprogram: Häxan Surtant

SAMLA VUXENPOÄNG: jobb (1p) ,visitkort (1 p), konferens (1p), bor hos föräldrarna (-2p), sambo (1p), förlovad (1p), gift (2p), skild (3p), barn (2p), villa (2p), bil (1p, kombi +1p), husvagn/båt (2p) , hund (1p), garage (1p), lån (1p), gemensam ekonomi (2p), pensionsspara (2p), storhandla (1p), ICA-kundkort (1p), rabattkupong (2p), hushållsassistent (1p), diskmaskin (1p), symaskin (1p), dubbelsäng (2p), julgran (2p), morgontofflor (1p), långkappa/rock (1p), gråa hår (1p), celluliter (1p), morgontidningen (1p), korsord (1p), välja att inte svara i telefon (2p), putsa fönster (1p), tapetsera (1p), svampplockning (1p), långfärdsskrillor (1p), parmiddagar (1p), vinprovning (1p), buggkurs (1p), partaja till gamla vinylhits (1p), whisky (1p), lättöl (2p), kaffe på maten (1p), After Eight (1p), söndagsstek (2p), viktväktarna (2p), Friskis och svettis (1p), Bingolotto (1p), allsång på Skansken (2p).
SUMMA: 33. Ojdå, ganska långt kvar med andra ord!

Inga kommentarer: