torsdag 10 januari 2008

Rödeby

Hanne Kjöller skriver så bra så bra i DN idag, läs här.
För det är ju så, att varför i helvete gjorde ingen något?
Var var föräldrarna, polisen, socialen osv INNAN?
Det är en ofattbar tragedi för samtliga, inte bara familjen till han som dog utan för pappan som sköt och för familjen till han som startade allt och överlevde.
Jag hoppas, att samtliga som varit involverade inom kommunen samt polisen går ut och gör en kungspudel för det är fan i mig deras skyldighet.
Jag hoppas också att han som överlevde mår jävligt dåligt och tillägnar resten av sitt liv till att göra bot och bättring, åk ner till Afrika och jobba med välgörenhet resten av ditt. Hade du varit min son hade du fått..ja, jag vet inte vad. Du hade till och börja med inte åkt runt på moppe efter kl 20:00 på kvällarna. Alltså, innan.

Spillrorna av familjen till pappan, går det någonsin att reparera? Jag hade själv inte tvekat att göra så som han gjorde, tyvärr. Men ändå var det fel.

Inga kommentarer: