tisdag 29 januari 2008

Vardagsdetaljer

Ok, 2a interjuven idag. Inga borttappade väskor på vägen dit utan mer iskall professionalism.
Mohahha, u wish men faktiskt, det var en lugn morgon efter en lugn natt och en ännu lugnare kväll.
Mellan har haft lite problem med att somna men igår kom jag och maken på den briljanta idén att vid läggdags, sätter vi på vår väl beprövade skiva med avslappnings instruktioner. Dvs, en herre med behaglig röst som instruerar i mental och fysisk avslappning, man går igenom hela kroppen bit för dit osv osv, ni har säkert provat någon gång.
Maken fick vara ansvarig, själv var jag på ridlektion, fick en annan häst så det gick bättre med inte bäst, jag måste acceptera att det är inte lika lätt att lära sig nya saker när man är 35 som när man var 18, även om jag bara är 23 inombords.

När jag kom hem vid 20:45 var det knäpptyst på övervåningen, skivan spelade lågmält. Jag gjorde macka (dessa jävliga mackor som jag inte kan hålla mig ifrån) och satte mig framför tv:n, ville inte störa dem där uppe.
Skivan tog slut. Barnen sov. Helt otroligt.
Alla sov hela natten, i sina sängar.
Alla vaknade utvilade, pigga (nåja...) och det var en fiiin start på dagen.
Därav en trevlig morgon.

Interjuven gick mycket bra, jag är slutkandidaten. En sista sak att kolla och slutbesked i slutet av denna vecka. Det lutar åt Ja vi vill ha dig å du proffsiga människa som klarar allt.
De sa inte så men jag vet att de tänker så.

Inga kommentarer: