onsdag 16 januari 2008

Service

Alltså, just nu är jag lite kär i daniel på Glocalnet. Han som svarade när jag ringde och frågade varför mitt bredband la av, jag som hade gjort enligt instruktionen och minsann, det funkade ju en liten stund?
Daniel trixade lite hit och lite dit och se, det funkade igen.
Så nämner han att jag har ju minsann en äldre version av modem, vill jag inte ha ett nytt, bara betala frakten?
Jomen det är klart jag vill ha.
Sen lägger vi på.

Efter en liten stund ringer han upp igen och frågar, vill jag inte ha ett modem med inbyggd trådlös i? Och tacka fan för att jag vill ha det. Jag har ett från Telia som jag ALDRIG har lyckats få igång och jag anser ändå att jag är en hackerschmacktracker dvs, IT ansvarig inom den här familjen.
Så då ska han skicka det, på en gång.
Och vi lägger på igen.

Det kallar jag service. Först löser han mina problem SEN ringer han upp igen för att erbjuda mig något som minimerar risken för problem i framtiden.

Daniel, du är dagens hjälte.

Uppdatering: Men gott folk, det tar inte slut där! Vi har ju en luftvärmepump hemma och idag skulle den få service. Servicekillen kom och trixade lite hit o dit o sen säger han, jag byter motor i den, ni har ett litet gnisslande ljud, nu blir ni av med det. Och det är inom garantin så det är graaaaatis.

Jag älskar sånt här! Give it to me baby! Och dagen är inte slut än! Halleluja!

Inga kommentarer: