lördag 5 januari 2008

Medicated

Och jag vet inte om det har förändrats något eller om allt är som vanligt, eller värre.
Igår var Mellan borta hela dagen och halva kvällen, enligt föräldrarna till kompisen hon var med hade allt varit som vanligt, dvs, deras vanliga tempo. Inget magont eller så utan full av liv (och hyss).

Mellans medicin gick ur 20:00 igår kväll men som sagt, vi märkte ju ingen skillnad på nånting. Mellan kunde som vanligt inte somna, tydligen hade hon somnat runt 00:30 och här kommer ett moment som gör mig liiite irriterad.

Skolan börjar på tisdag. Mellan och Lilla har totalt vänt på dygnet detta jullov och jag började i veckan med att ställa klockan så att vi skulle komma upp i skaplig tid på morgnarna som i sin tur skulle göra att tjejerna inte var uppe halva nätterna. Läkaren talade om att vi borde ge Mellan medicin i skaplig tid på morgonen för att den skulle gå ur kroppen lagom till läggdags.
Ok. Jag gör en plan. Igår satte jag klockan på 08:00, hiskeligt tidigt för tjejerna som har legat och dunat till 10-10:30. Nåväl, det gick bra, Mellan klev upp, tog sin medicin och satte sig och mornade framför TV:n.
Så berättar jag planen för maken och förslog att vi skulle ta en morgon var i helgen, dvs, sätta klockan på 8, få upp mellan och ge henne medicin OCH STANNA KVAR UPPE såklart.
Inte då.
Maken väckte Mellan kl 8, gav henne medicin och sen somnade de om så sött. De klev upp 10:45.
Vet ni hur vår kväll kommer att bli? Vi är skittrötta vid 22, Mellan har hallaballoo till 01:00. Jag blir så jävla trött. På tisdag börjar skolan/jobbet, då ska de upp kl 05:45. Grattis.

1 kommentar:

Anonym sa...

Heeej....sitter här i Götet och undrade vad du gör, kollar bloggen och förstår varför det inte blev nån middag för er ikväll, tillsammans med min familia alltså, sliten eller?
Iaf hoppas ni fick en ok kväll för det har jag haft, kommer hem imorgon. Puss!