onsdag 16 januari 2008

Onsdag.

Jag är en hacker-schmacker-tracker.
Uppgraderade vårt brevband, fick ett brev på posten om att jag måste ändra inställningarna för modemet och behövde då använda min installations cd som jag fick då jag köpte modemet.
What the fu**. Ska man spara sånt?
Letar men hittar såklart ingenting.
Men i en pärm hittar jag ett liiitet papper med instruktioner sen jag uppgraderade sist och där såg jag ljuset.
Och installerade. Så nu surfar jag snabbt snabbt.

Mellan hemma idag med, tydligen är det influensa. Barnens version. Dvs, sky high feber i upp till 6 dagar. "När vuxna får den här febern får de enorm muskelvärk, men barnen får oftast bara feber" säger damen hurtigt i sjukvårds upplysningen som jag pratade med igår.

36,7 i morgontemp på Mellan och det är bja, micket bja. Hon missade utflykten med skolan idag. Blängde ilsket på Lilla som gjorde tonfisksallad igår som hon skulle ha med sig som matsäck. Men Mellan vaknar ändå lugn o fin, Verum hälsofil. Jag har lovat henne att hon ska få göra chokladbollar idag, så ska vi fika när Lilla kommer hem från utflykten.
Utflykten går till huvudstaden, teater. Allt jag kan tänka på är stressade fröknar, trånga tåg, knäppa människor som attackerar små oskyldiga barn i trängseln.
Men det säger jag inte till Lilla. Hon traskar iväg i regnet med ryggsäcken med tonfisksallad. Stora Lilla. Älskade Lilla som älskar hela världen.

Själv hade jag gärna åkt in till jobbet idag, skulle träffa fina människor. Men det blir aldrig som man har tänkt sig. Och det är helt ok.

Inga kommentarer: